Grand Prix Japonii 2017 - Wypowiedzi przed GP Japonii

wto, 3 października 2017 godz. 15:09:00 skomentuj F1

Nico Hulkenberg

NICO HULKENBERG: - Japonia jest wyjątkowa. Kibice są niesamowici, to jedno z najbardziej entuzjastycznych miejsc, które odwiedzamy. Wspaniale nas wspierają; w dzień, noc, niezależnie od pogody. To z pewnością jeden z weekendów, którego nie mogę się doczekać. Suzuka jest jednym z najlepszych do jazdy torów w kalendarzu. Jest płynna i bardzo szybka. W wielu miejscach można jechać agresywne. Są pewne różnice poziomów, czego nie widać w telewizji. 130R jedzie się na pełnym gazie, to świetny zakręt i daje dużo frajdy. Fajnie będzie tam zobaczyć tegoroczne samochody.
 
JOLYON PALMER: - To jest tor w starym stylu, wyjątkowy, szczególnie w pierwszym sektorze, który jest szybki i płynnie zmienia kierunek jazdy. Środkowy sektor jest fajny, z zakrętami Degner, które są ważne, aby właściwie je przejechać. 130R jest niesamowity i szykana daje dobre możliwości do wyprzedzania. W zeszłym roku dobrze sobie tam poradziłem.
 
ROMAIN GROSJEAN: - Ciężko powiedzieć dlaczego Suzuka jest moim ulubionym torem. Myślę, że to jej płynność, zakręty i wysokie prędkości. Są również ryzykowne miejsca, ze wszystkim żwirowymi pułapkami i wąskimi częściami toru. Generalnie to nie jest tylko pojedyncza rzecz, czasami nie wiesz, czemu coś lubisz, po prostu tak jest. Tu jest potrzebna duża siła docisku i naprawde dobry samochód w szybkich zakrętach. Są również ważne sekcje, gdzie jedziemy z niską prędkością. Trzeba czuć się pewnie i cisnąć do limitu w zdradliwych zakrętach w pierwszym sektorze. To nie jest łatwy tor do ustawienia samochodu.
 
KEVIN MAGNUSSEN: - To świetny tor. Jest bardzo szybki, a w pierwszym sektorze są eski - tam towarzyszy ci niesamowite uczucie jadąc samochodem F1. Jest również najszybszy zakręt na świecie - 130R. To prawdziwy tor kierowców, z szybkimi łukami, gdzie trzeba naprawdę mocno cisnąć. Panuje tam również wspaniała atmosfera. Japońscy kibice są niesamowici.
 
FERNANDO ALONSO: - Suzuka to jeden z moich ulubionych torów w kalendarzu i wraz z wieloma innymi kierowcami co roku nie mogę doczekać się wyścigu w Japonii. To jeden z klasyków, a jego konfiguracja jest wyjątkowa. Ma po trochu wszystkiego - jest wymagający, szybki i stanowi duże wyzwanie dla kierowcy oraz inżynierów.
 
STOFFEL VANDOORNE: - Po dwóch pozytywnych wyścigach nie mogę doczekać się Japonii. To jeden z moich ulubionych krajów i zawsze lubię tam spędzać czas. Kultura, jedzenie i ludzie sprawiają, że to jest naprawde wyjątkowe miejsce. Od dłuższego czasu nie mogę doczekać się doświadczenia toru Suzuka po raz pierwszy w samochodzie Formuły 1.

FELIPE MASSA: - Suzuka to jeden z najlepszych torów na świecie i jeden z obiektów, na którym lubię ścigać się. Myślę, że samochody z większą siłą docisku będą zachwycające. Nie mogę doczekać się jazdy po szybkich zakrętach. Ważną rzeczą w Japonii są też kibice, którzy są jednymi z najlepszych w całym sezonie.

LANCE STROLL: - Słyszałem wiele pozytywnych rzeczy o tym torze. Wydaje się, że wszyscy kierowcy lubią go. Mówiono mi także, że kibice są świetni. Czekam na Suzukę. Rozgrywały się tam klasyczne wyścigi i mam nadzieję, że ten rok też taki będzie. Kocham lokalne jedzenie, zwłaszcza sushi i sashimi.

DANIEL RICCIARDO: - Jedziemy na Suzukę z szybkim przystankiem w Tokio. To wyjątkowe miasto i uwielbiam lokalne potrawy. Tor jest trudny dla kierowcy. To prawdziwy wyścigowy obiekt. Cały pierwszy sektor sprawia radość i trzeba wypracować sobie dobre ustawienia. Ostatnia szykana jest najtrudniejszym zakrętem na torze, ponieważ trzeba hamować z dużych prędkości i zaatakować krawężniki. Nie można mówić o Japonii bez wspomnienia o fanach. Zawsze otrzymujemy niesamowite prezenty. Wszyscy mają wyścigowe stroje i czapki.

MAX VERSTAPPEN: - Zanim pojedziemy na Suzukę, spędzimy trochę czasu w Tokio. Japonia jest pełna nowych doświadczeń i dobrze będzie poświęcić kilka dni na zwiedzanie. Niektórzy mówią, że kibice są szaleni, ale wydaje mi się, że to pasjonaci F1, co jest miłe. Dla mnie to szczególne miejsce, ponieważ zadebiutowałem tu w piątkowych treningach. Moją ulubioną partią na torze są szybkie eski w pierwszym sektorze. To również najtrudniejszy fragment. Musisz być mocno skoncentrowany i mieć dobre ustawienia.

news aktualizowany...

fot. F1