Grand Prix Azerbejdżanu 2017 - Wypowiedzi przed GP Azerbejdżanu

pon, 19 czerwca 2017 godz. 14:14:38 skomentuj F1

Ericsson i Wehrlein

MARCUS ERICSSON: - To będzie nasza druga podróż do Baku. To zdecydowanie ciekawa lokalizacja. Miejski tor ma długie proste i ciekawe kombinacje zakrętów, co czyni go wyjątkowym. W zeszłym roku wysokie temperatury miały wpływ na nasze opony. Spodziewam się, że w tym roku będzie podobnie. Celem zespołu jest dalsza poprawa osiągów samochodu.

PASCAL WEHRLEIN: - Nie mogę doczekać się powrotu do samochodu w Baku. Ubiegłoroczny weekend w Azerbejdżanie był bardzo interesujący. Znalezienie odpowiednich ustawień było wyzwaniem dla każdej ekipy. Ze względu na układ toru, kluczowymi czynnikami do sukcesu są prędkość maksymalna i przyczepność.

SERGIO PEREZ: - Baku to kolejny tor z długimi prostymi i mocnymi hamowaniami. Lubię uliczne tory, a zespół wykonał świetną pracę, by rozwinąć samochód. Myślę, że w tym tygodniu będziemy w dobrej formie. Wspomnienie zeszłorocznego wyścigu jest bardzo mocne. Mieliśmy dobre tempo i pomimo kary za wymianę skrzyni biegów dotarliśmy na podium. To był jeden z najlepszych weekendów w F1.

ESTEBAN OCON: - Jestem podekscytowany podróżą do Baku i tym, co możemy osiągnąć. Czujemy, że wiemy jak wykorzystać samochód. To dla mnie nowy tor, ale nadal staram się jak najszybciej uczyć. Grałem w gry komputerowe, by poznać tor, więc odrobiłem lekcje. To świetne miejsce dla F1. Uliczne wyścigi zawsze generują wyjątkową atmosferę, a miasto jest naprawdę fajne.

FELIPE MASSA: - Naprawdę nie mogę doczekać się powrotu do tego kraju i na ten wyjątkowy tor, zlokalizowany w samym sercu miasta. Jest wiele zakrętów pod kątem 90 stopni i szybka sekcja od szesnastego zakrętu, aż po pierwszy, gdzie osiągamy naprawdę wysokie prędkości. W ubiegłym roku mieliśmy podwójny finisz w punktach i po moim wczesnym wycofaniu w Kanadzie mam nadzieję na kolejny mocny wynik.

LANCE STROLL: - Baku będzie kompletnie nowym doświadczeniem, nie tylko dlatego, że nigdy wcześniej tam nie byłem, ale nie widziałem tego również w telewizji w zeszłym roku, ponieważ brałem udział w innych zawodach. Nie wiem jak tam jest, ponieważ nie pracowałem w symulatorze, jak to robię zazwyczaj przed wylotem na wyścig. Z opowieści słyszałem, że to fajne miejsce. To nowe doświadczenie, nowy kraj dla mnie, co jest czymś kolejnym, co uważam za ekscytujące w Formule 1. Jednak to będzie już moje ostatnie "nowe” doświadczenie, ponieważ ścigałem się na kolejnych torach.

NICO HULKENBERG: - To nadal nowe miejsce dla Formuły 1. To wciąż ekscytujące, ponieważ jeszcze się do niego nie przyzwyczailiśmy. Przejazd przez stare miasto jest fajny, z tą bliskością ścian, ale potrzeba trochę czasu na naukę toru. Z reguły adaptuję się dość szybko. Jest egzotycznie i trochę inaczej. Ściany czekają i trzeba jechać odważnie. To dobre do oglądania dla kibiców. To najszybszy tor w kalendarzu. Wyprzedzanie jest możliwe dzięki długim prostym z DRS.

JOLYON PALMER: - Myślę, że to fajny tor, z szybki sekcjami, szczególnie jak na uliczny obiekt, z możliwością wyprzedzania. Środkowy sektor jest trudny z jego różnica poziomów i jest bardzo ciasny. Jakikolwiek błąd na ulicznym torze oznacza, że lądujesz na ścianie. Jest szerzej niż w Monako z wyjątkiem sekcji przy zamku. Trzeba jechać jak najbliżej ścian, aby otworzyć linię i złapać prędkość.

MAX VERSTAPPEN: - Baku to specyficzny tor uliczny. Ma wiele szerokich partii, ale także najciaśniejsze sekcje w kalendarzu. Drugi sektor jest bardziej ciasny niż w Monako, które uznawane jest za wąskie i wymagające. Przejeżdżając obok starego miasta i zamku jest dość kręto, ale to niesamowity widok dla kibiców. To moja ulubiona część toru. Prosta jest dość długa i daje chwilę wytchnienia.

DANIEL RICCIARDO: - To ciekawy tor i nie mogę doczekać się, by znowu pojawić się na nim. Kolejny tor uliczny jest bardzo ekscytujący. Lubię takie obiekty i na nich istnieje wiele różnych scenariuszy. Tor jest zdecydowanie ciasny. Obok zamku istnieje wiele różnych linii jazdy, co zwiększa jego trudność. To sekcja toru jak żadna inna. Prosta jest tak długa, że daje czas do namysłu, co jest dobre, ponieważ zakręty są bardzo techniczne i wymagają skupienia.

FERNANDO ALONSO: - Baku to wspaniałe miasto i nie mogę doczekać się kolejnego wyścigu w Azerbejdżanie. Jako ambasador Baku spędzam w tym miejscu więcej czasu niż moi koledzy. Jedziemy przez stare miasto i miejskie mury są idealnym miejscem na organizację wyścigu. Po tym, jak byliśmy blisko punktów w Kanadzie i po raz kolejny musieliśmy wycofać się z wyścigu, jedziemy do Baku jeszcze mocniej zdeterminowani. Nie jest tajemnicą, że spodziewamy się trudnego weekendu. Po zamontowaniu nowej jednostki napędowej otrzymamy karę, a walka na krętych zakrętach i długich prostych sprawia, że wyprzedzanie jest ciężkie. My będziemy walczyć jak zawsze. To najszybszy tor uliczny w kalendarzu. Z perspektywy kierowcy jazda z taką prędkością jest bardzo ekscytująca. Bardzo ważny jest start, więc skupimy się na znalezieniu dobrych ustawień na sobotnie kwalifikacje.

STOFFEL VANDOORNE: - Spędziłem sporo czasu w symulatorze, by poznać tor. W zeszłym roku byłem tutaj, by pomóc inżynierom, więc to nie jest dla mnie nieznane. Tor jest połączeniem wielu wspaniałych charakterystyk innych obiektów. Mamy duże prędkości na długich prostych oraz kręte partie, które są wyzwaniem dla hamulców. Pojawia się duże zużycie paliwa i wysokie obciążenia ERC, więc musimy zoptymalizować nasz pakiet, by dostosować się do wyzwań, które będziemy mieli w ten weekend.

news aktualizowany...