Silnikowy plan F1

wto, 31 października 2017 godz. 15:08:00 skomentuj F1
Tagi: fia

Grand prix Meksyku 2017

W obecności prezydenta FIA - Jeana Todta, przedstawiciele FIA, właściciele praw komercyjnych Formuły 1 i obecni oraz potencjalni przedstawiciele producentów F1, spotkali się dzisiaj w Paryżu, w celu omówienia regulaminu dotyczącego jednostek napędowych, który wejdzie w życie od 2021 roku.

Zgodnie z celami przedstawionymi przez FIA, które obejmują zmniejszenie kosztów, utrzymanie znaczenia ruchu drogowego w technologii hybrydowej oraz poprawienie brzemienia samochodów, przygotowano harmonogram działań nad nowym rozporządzeniem.

Chcąc utrzymać cel redukcji kosztów, w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy będą kontynuowane prace nad zdefiniowaniem głównych elementów jednostki napędowej, ale projekt i rozwój całego bloku nie będzie możliwy do czasu przedstawienia wszystkich informacji na koniec 2018 roku. Ma to na celu zapewnienie, że producenci nadal będą kontynuowali pracę nad aktualną specyfikacją jednostki napędowej.

Podczas pozostałej części sezonu 2017 i w 2018 roku, FIA i F1 będą pracowali z zespołami w celu ustalenia ograniczeń testów i rozwoju jednostek napędowych, a także zastosowana innych środków redukujących wydatki.

Przedstawiciele producentów otrzymali wizje nowych, kluczowych cech jednostki napędowej od 2021 roku. Są to:

- hybrydowy turbo doładowany silnik 1.6L V6

- zwiększenie obrotów silnika o 3000 obrotów na minutę, co ma poprawić brzmienie jednostek napędowych

- wytyczne rozwiązania konstrukcyjne, w celu ograniczenia kosztów rozwoju oraz zniechęcenia do ekstremalnych projektów

- usunięcie MGU-H

- mocniejszy MGU-K, który będzie ręcznie uruchamiany przez kierowców oraz możliwość oszczędzania energii przez kilka okrążeń, by zapewnić dodatkowy aspekt taktyczny w wyścigach

- pojedyncza turbina o ograniczonych rozmiarach i wadze

- standardowa elektronika

- wysoki poziom wymagań konstrukcyjnych, by silnik, podwozie oraz skrzynie biegów były zamontowane w systemie plug-and-play

- wprowadzenie rygorystycznych przepisów dotyczących paliwa oraz ograniczenia w stosowanych paliwach

- rozpoczęcie serii spotkań ze wszystkimi zainteresowanymi stronami w celu omówienia i opracowania wytycznych w duchu najszerszej współpracy