Grand Prix Meksyku 2017 - Rekordowy czas Ricciardo

pią, 27 października 2017 godz. 22:32:09 skomentuj F1
Tagi: Ricciardo

Daniel Ricciardo | Fot. RBR

Daniel Ricciardo ustanowił nieoficjalny rekord Autódromo Hermanos Rodríguez, na ultramiękkich oponach wyprzedzając Lewisa Hamiltona o 0,131 sekundy. Max Verstappen (+0,163) wcześniej zakończył drugi trening z powodu awarii silnika. Kolejne miejsca zajęli Sebastian Vettel (+0,250), Kimi Räikkönen (+0,341), Valtteri Bottas (+0,498), Fernando Alonso (+0,707), Sergio Pérez (+0,927) i Nico Hülkenberg (+0,974).

Temperatura powietrza wzrosła do 22, asfaltu do 46 stopni. Stoffel Vandoorne po awarii otrzymał poprzednio używany silnik w specyfikacji 3.7. W Ferrari Sebastiana Vettela zmieniano setup. Kevin Magnussen otworzył klasyfikację wynikiem 1.21,669. W 4 minucie Romain Grosjean wykonał obrót na ostatnim zakręcie. W Haasie rozsypała się podłoga i wywieszono czerwoną flagę.

Przerwa na sprzątanie toru trwała do 14 minuty. Stoffel Vandoorne zatrzymał się na wyjeździe z depo. Przyczyną było luźne koło. W 17 minucie Fernando Alonso wykręcił 1.19,235 na ultramiękkich oponach.

Lewis Hamilton atakował na supermiękkich - i wykonał obrót w drugim sektorze, spłaszczając przednie opony. Od 20 minuty liderował Max Verstappen (1.18,808), jadący na Pirelli z żółtym paskiem. Sebastian Vettel stwierdził, że coś się pali w kokpicie. Z powodu poluzowanej śruby włączyła się gaśnica przy fotelu.

Lance Stroll uskodził skrzydło uderzając w barierę. W 27 minucie Daniel Ricciardo zszedł do 1.18,769. Valtteri Bottas odpowiedział wynikiem 1.18,299. Lewis Hamilton zdobył się na 1.18,077, a następnie 1.17,932. Kimi Räikkönen przejął P2 (1.18,142).

Sebastian Vettel wrócił na tor w nowym kombinezonie - i wypadł na zakręcie 11. W 43 minucie Daniel Ricciardo uzyskał rekordowe 1.17,801. Na trzecim miejscu zmieniali się Verstappen (1.18,066), Vettel (1.18,051) i ponownie Verstappen (1.17,964).

Romain Grosjean miał wolne z powodu awarii Haasa - podobnie jak Pierre Gasly. W Toro Rosso wystąpił problem z jednostką napędową. Max Verstappen jako następny mógł się przebrać w "cywilne" ciuchy. Christian Horner powiedział, że silnik zużywa więcej oleju niż paliwa. Na szczęście dla Maxa nie była to jednostka przeznaczona na wyścig.

Fot. Red Bull Racing