Halo wyzwaniem aerodynamicznym

wto, 13 lutego 2018 godz. 07:51:26 skomentuj F1

fot. McLaren

Peter Prodromou, szef działu aerodynamiki McLarena, uważa, że zespoły będą chciały wykorzystać system halo, by uzyskać przewagę w zakresie przepływu powietrza. Od zbliżającego się sezonu ochrona kokpitu jest obowiązkowa i zdaniem Prodromou kibice mogą ujrzeć różne rozwiązania.

- Potrzeba mądrości aerodynamicznej. Halo jest do ruszenia i wyzwaniem jest, by w pierwszym sezonie poradzić sobi z nazwijmy to "ograniczonym obszarem". Zawsze chodzi o zysk. Mamy kilka możliwości, które są interesujące. Jestem pewien, że pojawi się wiele różnych rozwiązań, ale zakres jest ograniczony - mówił Prodromou.

- Mamy ograniczenia dotyczące podstawowego kształtu, ale istnieją szanse w aerodynamice. Każdy będzie musiał się zmierzyć z tym. Ważne jest, jak powietrze będzie przepływać do silnika i niektórych kanałów chłodzenia oraz do tylnego skrzydła. Z drugiej strony pojawiają się możliwości, których nie mieliśmy do tej pory - dodał.

- Zyski prawdopodobnie będą krótkotrwałe. Stawka wyrówna się w połowie sezonu. Prawdopodobnie w połowie roku każdy osiągnie taki sam poziom wydajności halo - zakończył.

fot. McLaren